واکاوی راهکارها و چالشهای ادغام مولفههای آموزش توسعه پایدار در آموزش عالی |
کد مقاله : 1251-IGC-FULL |
نویسندگان |
زهرا وفاداران تبریزی * دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران |
چکیده مقاله |
پژوهش پیشرو با هدف بررسی ابعاد ادغام سیاستها و آموزشهای توسعه پایدار در آموزش عالی و پیامدهای آن بر برنامه درسی، ذینفعان شامل اساتید، دانشجویان و کارمندان، محیط زیست و فضای اجتماعی صورت پذیرفته است. با استفاده از روش مرور اسنادی و جمعآوری دادهها از منابع معتبر، این تحقیق به شناسایی و تبیین راهکارهای و چالشهای ادغام توسعه پایدار در سیستمهای بینالمللی آموزش عالی و بازخوانی تجربیات موفق در این زمینه پرداخته است. یافتهها شامل مؤلفههای کلیدی در اهمیت توسعه پایدار در آموزش عالی، چالشهای ادغام توسعه پایدار، تجربیات موفق در این زمینه و استراتژیهای مؤثر برای ادغام هستند. نتایج نشان میدهد که ادغام صحیح سیاستهای آموزش توسعه پایدار در آموزش عالی از طریق برنامه درسی بین رشتهای، یادگیری عملی و مشارکتی و تقویت همکاریهای بینالمللی میتواند موجب توسعه مهارتهای زیست محیطی، افزایش آگاهی و توجه نسبت به محیط زیست و منابع در دسترس و ایجاد نهادهای پیشگام در حوزه توسعه پایدار شود. |
کلیدواژه ها |
توسعه پایدار، آموزش، آموزش عالی |
وضعیت: پذیرفته شده |