واکاوی راهکارها و چالش‌های ادغام مولفه‌های آموزش توسعه پایدار در آموزش عالی
کد مقاله : 1251-IGC-FULL
نویسندگان
زهرا وفاداران تبریزی *
دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران
چکیده مقاله
پژوهش پیش‌رو با هدف بررسی ابعاد ادغام سیاست‌ها و آموزش‌های توسعه پایدار در آموزش عالی و پیامدهای آن بر برنامه درسی، ذینفعان شامل اساتید، دانشجویان و کارمندان، محیط زیست و فضای اجتماعی صورت پذیرفته است. با استفاده از روش مرور اسنادی و جمع‌آوری داده‌ها از منابع معتبر، این تحقیق به شناسایی و تبیین راهکارهای و چالش‌های ادغام توسعه پایدار در سیستم‌های بین‌المللی آموزش عالی و بازخوانی تجربیات موفق در این زمینه پرداخته است. یافته‌ها شامل مؤلفه‌های کلیدی در اهمیت توسعه پایدار در آموزش عالی، چالش‌های ادغام توسعه پایدار، تجربیات موفق در این زمینه و استراتژی‌های مؤثر برای ادغام هستند. نتایج نشان می‌دهد که ادغام صحیح سیاست‌های آموزش توسعه پایدار در آموزش عالی از طریق برنامه درسی بین رشته‌ای، یادگیری عملی و مشارکتی و تقویت همکاری‌های بین‌المللی می‌تواند موجب توسعه مهارت‌های زیست محیطی، افزایش آگاهی و توجه نسبت به محیط زیست و منابع در دسترس و ایجاد نهادهای پیشگام در حوزه توسعه پایدار شود.
کلیدواژه ها
توسعه پایدار، آموزش، آموزش عالی
وضعیت: پذیرفته شده